Mostanában a munkásságomat meghatározó alapélményből táplálkozó motívumanyagot élem újra oly módon, hogy az elmúlt 40 év tapasztalata, értelmi, érzelmi hozadéka, új formát követő módosulása a mában megjelenjen.

Az elvont és a konkrét egymásba ízesülő különböző arányú, feszült képi tartalmakat hordozó jelenléte a legfontosabb, az utóbbi években létrehozott munkáimban.

Nagy Gábor, 2014.

Az idő megragadásának a vágya az ember ősrégi igyekezete. Minden számomra - a töredékek kifejezés szempontjából - fontos motívum, melyet egyfajta rétegzett egymásutániságban felfűzök, talán lehetőséget és esélyt ad egy összetett közlendő megjelenítésére, az elvont és a konkrét határmezsgyéjén egyensúlyozva.

2019. 03. N.G.

GÁBOR NAGY artist

(Budapest, 1949)

1963-'67: Training School for the Hungarian University of Fine Arts Secondary School of Visual Arts. 1967-'73: Hungarian Collage of Fine Arts. From 1974 till 2011 profess on the a Hungarian University of Fine Arts, since 1986 individual painting class. Since 1979 assistant professor, 1980- Velence Biennal. 1980 -Munkácsy-Prize, Since 1986 associate professor.

In 2000 DLA grade at the Hungarian University of Fine Arts, in 2004 at the same place habilitation.

2005-'07. Szeged, JGYPK Drawing Professorship academic main colleague.

2007. Vásárhely Autumn Salons: Tornyai-plaque. 2010. Hungarian Republic Golden Merit.

Memberships: MAOE; The Hungarian Water color Artists' society; Assosiation of Hungarian Painters; Association of Hungarian Fine And Applied Artists, Art Union of Hungarian Engravers and Lithographers; Mednyánszky Assosiation; Art 9 Assosiation; Színyei Assosiation; Hungarian National Gallery Circle of Friends; Rékassy Circle of Friends

Scholarships: 1972. Roma Scholarship; 1975. Derkovits Scholarship; 1983. Cziffra Foundations Scholarship; 2005. MAOE Creator Scholarship

Since 1974 I participated hundreds of individual and group exhibitions, from Hungary to the United States. Since 2011 I lead the (self founded) NaN-art Rajz- Study Hall and Graphic Workshop's painting and graphic courses.

Between the vertical formed motifs in the last years - the "Existence Column", the "Grass Cathedrals", the "Land Segments" - showed up an objective element, the "lamb", which after my desire, but historically too, is the carrier of cleanness, sincerity, love and sacrifice content. Gábor Nagy